کد خبر: ۱۸۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
به زعم بنده رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم صادره برای رئیس جدید رسانه ملی ابعاد کلی جهاد تبیین مدنظرشان در دیدار اخیر با دانشجویان اشاره کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم افشاری در یادداشتی نوشت؛ چند وقتی در محافل مختلف رسانه‌ای گمانه‌زنی‌هایی برای معرفی فرد جدید در ریاست سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی به گوش می‌رسید که امروز رهبر انقلاب طی حکمی پیمان جبلی را به‌عنوان رئیس جدید رسانه ملی منصوب کردند.

فارغ از تحلیل و نقد عملکرد رئیس سابق صداوسیما، خودِ اهالی رسانه ملی، جبلی را فردی تحول‌گرا و خوش‌فکر معرفی می‌کنند و انتصاب وی نیز با استقبال اهالی رسانه ملی مواجه شد.

آنچه نه در این حکم، بلکه در تمامی احکام صادره از سوی رهبری معظم مشهود است تأکید بر بهبود کاستی‌هایی موجود و تکلیف بر نیازهای آتی است که در متن جکم انتصاب پیمان جبلی به عنوان رئیس جدید رادیو و تلویزیون به چشم می‌خورد.

«ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی»، «هدایت فرهنگی»، «تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی»، «پراکندن امید و نشاط» و «ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی» به‌عنوان اولویت‌های کاری رسانه ملی در دوره جدید مطرح‌شده که دقیقاً از این موارد می‌توان به‌عنوان ضعف‌های نسبی سازمان یاد کرد.

جالب است که رهبر انقلاب در حکمشان راهبردهای آفندی و پدافندی در حوزه فرهنگی را مورد تأکید قرار دادند و از جبلی خواستند که در حوزه فرهنگ هدایت‌گری، در حوزه ملی تقویت غرور ملی و وطن‌دوستی و در حوزه خانواده ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی را مدنظر فعالیت راهبردی خود قرار دهد.

مبرهن است که نگاه و احکام رهبر انقلاب در مناصب مختلف ملی، زنجیروار بوده و همه عزل و نصب‌ها به‌هم‌پیوسته و در خدمت اهداف عالیه نظام و انقلاب است که قطعاً رمز موفقیت نظام در طی این سال‌ها باوجود تمام مشکلات، ماحصل همین نوع نگاه جهان شمول است.

به نظر می‌رسد با توجه به کمبودهای موجود در حوزه مطالبه‌گری و امیدآفرینی حکم امروز رهبر انقلاب در کنار فرمایشات ایشان در جمع دانشجویان می‌تواند مانیفست نظام در حوزه فعالیت رسانه‌ای باشد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار